À TERRE - Embrasser La Nuit
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
Metalopolis již 20 let pravidelně přináší informace a články převážně související s metalovou hudbou. Často však zavítáme i do jiných než metalových anebo vůbec hudebních oblastí a nezřídka tak nabízíme i obsah mimo hlavní záběr našeho webového magazínu.
Pokud nějaká hudba může mít halucinogenní účinky, tak Mike Patton má zaručeně recept jak ji stvořit a vpašovat do krevního oběhu. „The Director´s Cut“ řadím k naprosté špičce toho, co se dá vytvořil za pomoci zvukových ingrediencí a jeden z vrcholů Mikovy kariéry. Tento geniální hudební chemik dokázal vyextrahovat z filmové tvorby štiplavých žánrů to nejlepší co její hudební složka obsahuje, stvořit z této esence bytost ladnou, voňavou a dychtící, vdechnout do ní život, osobnost i charisma. Tuto Sirael pak Patton macešsky pohodil neoděnou na medvědí kožešinu před praskající krb v nonšalantním pokoji tajemného zámku, do kterého vpustí vampýra vzkříšeného z dvousetletého celibátu. To co zůstane ležet vedle dohasínajícího ohně, po zvířecím aktu plném extatického řevu a nelidsky neukojitelné vášně, bude stále dychtící, voňavé a ladné. Navíc vám to ale půjde po krku. A přesně takový „The Director´s Cut“ poskládaný z názvů filmů jest...
Kombinace pečlivě vybraných silných filmových motivů, Pattonova univerzálního hlasu, geniálního citu pro libové zvrácenosti přesazuje filmový soundtrack do hlavní role. Vynikající konstrukce, které vás uchlácholí potaženým sametovým kobercem, aby vás překvapily padajícími dveřmi do pekla. Jedinečně utkaný perský koberec, jehož základ ze silných motivů je hustě protkán rockovým šílenstvím. Patton zde dokazuje, že jeho kombinační schopnosti neznají mezí. Dokáže s vkusem spájet neslučitelné. Rockovou špínu, popovou líbivost, ambientní mlhu, rezavé metalové hroty stejně jako industriální polymery - to vše používá s grácií pětihvězdičkového francouzského šéfkuchaře. Naprosto jedinečným otevírákem je nesmrtelný klasik Kmotr, kde předvádí vše, o čem jsem doteď psal. Díky obrovské variabilitě materiálu se budete cítit jako v panoptiku hudebních žánrů. Naprosto fenomenálně si Patton pohrává s gradacemi a pády. Výtečně zvládnuté cvičení na toto téma naleznete ve skladbě „One Step Beyond“ a opravdovou chuťovkou a nosným sloupem celého projektu je pak „Rosemary´s Baby“. Neznám moc lidí, kteří by mohli udělat hudební více jak tříminutovou diktaturu, ve které se zpívá převážně jen „LaLaLa“ aniž by to nepůsobilo nudně nebo úsměvně - i když pravda, již motiv, na kterém se staví je jeden ze sbírky geniálních. Do stejné kategorie gradujících skladeb lze shrnout nesmrtelného Damiena a skladbu k jeho nekončící sérii „The Omen“. "The Director´s Cut" je nejen výjimečným a neuvěřitelně obsáhlým a variabilním dílem bez hluchého místa, ale i jedním z mála alb, u kterých bych dokázal napsat článek ke každé skladbě zvlášť a ačkoliv již od vydání toto dílo hrnu do uší s železnou pravidelností, s jeho opotřebením a oposloucháním to nic nedělá. Naopak, zdá se mi, že je to čím dál tím lepší.
Unikátní koncept spojení vytříbených filmových melodií s rockovou špínou, popovou líbivostí, ambientní mlhou, rezavými metalovými hroty a industriálními polymery. Jeden z vrcholů tvorby Mika Pattona.
Mike Patton
- vokály, syntezátory
Dave Lombardo
- bicí
Buzz Osborne
- kytary
Trevor Dunn
- basa
1. The Godfather
2. Der Golem
3. Experiment in Terror
4. One Step Beyond
5. Night of the Hunter
6. Cape Fear
7. Rosemary's Baby
8. The Devil Rides Out
9. Spider Baby
10. The Omen
11. Henry: Portrait of a Serial Killer
12. Vendetta
13. Investigation of a Citizen Above Suspicion
14. Twin Peaks: Fire Walk with Me
15. Charade
The Director’s Cut Live: A New Year’s Revolution (2011)
Suspended Animation (2005)
Delìrium Cordìa (2004)
The Director's Cut (2001)
Fantômas (1999)
Vydáno: 2001
Stopáž: 39:02
Produkce: Mike Patton
Studio: Ipecac Recordings
-bez slovního hodnocení-
Nebezpečný sludge, doom, post metal s nádherně kanální francouzštinou. Zahulený zvuk a dusivé nálady, až se z toho svírá hrudník. À TERRE mě na první poslech dostali, uvidíme jak trvanlivé to bude.
U retro hevíků je klíč jednoduchý: buď to kopne, nebo ne. U těchto Švédů je situace ihned jasná. Příjemně dobový zvuk, přesvědčivý projev, jednoduché háky a príma veteránská atmosféra. Výsledkem je žánrově trve kolekce, kterou člověk vděčně vdechne.
Ejhle, špičkový německý debut našťouchaný bravurním technickým DM. Má to dost valérů, skvělou balanci mezi melodikou a zrůdnou agresí, zábavný vokál a explozivní basu, která evokuje klasiky žánru. Němci působí dojmem, že se pro první ligu narodili!
Košatý technický death, agresivní náklepy střídá progresivní hravost a přestože se jedná o brutální formu death metalu, je to i dostatečně čitelné. Povedený zvuk dává vyniknout všem instrumentálním parádičkám. A tempo je většinou zabijácké. Palec nahoru.
Tento šťavnatý mix proto-black/deathu s thrashovým zurvalstvom, nasratosťou a rýchlosťou sa mi veru pozdáva. Švédom to krásne hrá, tento debut u slovutných Century Media sa veru podaril.
Nové album skotských MOGWAI opět těží ze soundtrackových zkušeností skupiny, ale současně je cítit snaha vrátit se k postrockovým kořenům a především po produkční stránce ostřejšímu soundu. Tady bude co naposlouchávat.
Postmetalový koktejl, ve kterém je namixováno hodně rozdílných vlivů, od DEFTONES přes náznaky TOOL až k post rocku či dravému i melodickému post hardcore. Trochu zvláštní koktejl, ale říz to rozhodně má.